Linjefag i 7.-8. klasse

Her kan du læse om de spændende linjefag, der kan vælges i mellem i 7.-8. klasse:

Kære forældre

Skoleeleverne i 6. og 7. klasse skal vælge linje inden de starter i 7. og 8. klasse. Med linjer er målet at øge elevernes motivation for læring, så deres faglige niveau hæves, samtidig med at der bliver skabt større rum for kreativitet. På den måde bliver skolen et sted for både uddannelse og dannelse og et sted, hvor dit barns interesser og evner er i fokus.

Linjerne skal hjælpe dit barn til at finde og dyrke sine faglige interesser som et afsæt til fremtidens uddannelsesvalg. Sæt dig grundigt ind i de forskellige linjer og hjælp dit barn til at vælge det helt rigtige. Det er vigtigt at understrege, at valget af linjer ikke er afgørende for elevernes mulighed for at vælge ungdomsuddannelse.

Kære elev

Kan du lide at lave mad og finde på nye retter? Er du vild med musik og vil du gerne lære mere? Eller er du mere til at udforske naturen, arbejde undersøgende og eksperimenterende. Måske er du proppet med energi og vil hellere bruge din krop aktivt og lære om sund mad og udeliv.

Linjerne handler om dig og dine interesser, så snak med dine forældre om, hvad du kunne tænke dig, hvad du synes er spændende, og vælg det, du brænder for. Linjerne er både undervisning og projektorienteret arbejde. Du vil have linjen sammen med elever fra flere klasser, så du både har din egen klasse til daglig, men også kommer til at lære en masse nye at kende.